Klipp og kommentar,
11.01.2016
Korte kommentarer om kulturkamp, innvandring, nasjonalstaten og ulvepolitikk
Konfliktskapende kulturkamp
Aftenposten
mandag 16.11.2015 skriver "Etter sjokket kommer sinnet." Og ingressen
lyder: "IS ønsker å svekke Frankrike og andre vestlige samfunn ved å
skjerpe konflikter. Terroristene i Paris kan ha levert en gavepakke til Marine
Le Pen og Nasjonal Front."
NKA kommenterer
Riktig observert
og påpekt. Men ved ytterligere ettertanke er dette også gammel marxistisk teori
praktisert på mange måter i en rekke land. Det begynte med arbeidere mot eiere,
brune mot hvite, mexicanere mot amerikanere, kvinners mot menn (feminismen med
rot i bl.a. marxismen) osv. Et meget effektivt våpen for å bryte opp kulturer
og det vestlige sivilisasjon av kriten rot - er det mange som har ønsket å
splitte opp og rive ned. Artiklene under om ideologiene som brukes
for å få dette til over tid er nyttige perspektiver å ta med seg i gens
situasjon.
Det finnes
dyptloddende artikler om dette på følgende linker:
The Historical Roots of “Political Correctness” av Raymond V.
Raehn
Karl
Marx's American Triumph av Raymond V. Raehn Særlig
artikkelen om marxismens klassekamp opplegg i USA er interessant og kan fort
forstås i relasjon til flyktningestrømmen som absolutt synes å være
organisert, men av hvem? |
"Drømmen om
Europa" og kristen nasjonalstat
Aftenposten
14. 11.2015 skriver Ola Storeng om "Flyktningbølgen. Sverige følger etter
andre EU-land og gjeninnfører grensekontroll. Drømmen om et grenseløst
europeisk fellesskap kan rakne." Han antyder lengre nede også at det
finnes en annen drøm: kollisjonskurs.
NKA kommenterer
Det er merkelig å
merke seg hvor totalt blank moderne media er i kristen tekning som man hadde
før da man om dette spørsmålet tenkte i kristne nasjonalstater slik Ap. gj. kp.
17 tenker i nasjonalstat.
" 26 og han lot alle folkeslag av ett blod bo over hele
jorderike, og satte dem faste tider og grenseskjell mellem deres bosteder, 27
forat de skulde lete efter Gud, om de dog kunde føle og finne ham, enda han
ikke er langt borte fra nogen eneste av oss. 28 For i ham er det vi
lever og rører oss og er til, som også nogen av eders skalder har sagt: For vi
er også hans ætt."
Og i
bakhodet hadde man sikkert også menneskets trassighet og hovmod hvor de var
bedt om å underlegge seg jorden og oppfylle den, men gjorde det stikk motsatte
sentraliserte, avsatte Gud, bygde mot himmelen i Babel - og fikk Syndefloden og
Babels forvirring. Så ble de dømt og tvunget til å følge Skaperens vilje og
opplegg. Og Skaperens skaperordning fr den tiden har selvsagt ikke
forandret seg selv om man ikke hører det forkynt, mens endog topp politikere
talte om det i det nittende århundre!
Flykter for livet eller ikke?
Aftenposten
14.11.2015 skriver "Vi heller til Tyskland" og "Flere trekker
asylsøknaden og reiser fra Norge". De fortsetter ingressen: "Både UDI
og migrantorganisasjonene får daglig henvendelser fra migranter som ønsker å
reise videre eller returnere til hjemlandet." Det klages på mat, opphold
og behandling forøvrig. Noen klager på at de blir kjørt høyt til fjells og
ensomhet.
NKA kommenterer
La det være
krystallklart at de som rømmer for livet skal vi ta imot med åpne armer, men man forventer en stor grad av
takknemlighet og tilpasning bl.a. som man så det med de 6000 havflyktningene
som kom fra Vietnam. Og ut fra hvordan en elv ville reagert over å ha
reddet livet. Men her seer det ut til å være en stor majoritet med økonomiske
flyktninger, bl.a. helt oppegående menn som absolutt trenges i sitt hjemland
for å hjelpe og støtte de svakere grupper der. Om har mistanke om andre
grunner enn flukt for livet - er det god grunn for å sende dem til ensomme
høyfjellshotell. De har det aldeles ikke vondt der heller - og etter en tid får
en ut den sannheten som gjør at de vender hjem og tar seg av sitt eget land og
befolkning. Vi skal gjerne hjelpe dem der om de vil høre etter og arbeide.
Undertegnede har en rekke erfaringer fra u-lands arbeid i flere afrikanske
land.
"Fakta ikke nok i
ulvesaken"
- skriver Benedict Pentz i Nationen fra UI
i Stavanger den 16.11.2015 og fortsetter: "Folks opplevelser av rovdyr må
legges vekt på i rovdyrdebatten, mener forsker." Disse forskerne har bl.a. funnet ut
at denne "saken ikke holder med fakta."
NKA kommenterer
I den videre artikkel er det for så vidt ikke så mye nytt og interessant, men
en god del selvfølgeligheter selv om de er produsert av forskere. Det er
synspunkter som er lett observerbare når en har jobbet i marka med denne saken.
Men overskriften er meget interessant, for ulvesaken har ikke bare fakta
på mange plan, men har også et perspektiv ned i menneskesyn og ideologier som
nok er avgjørende for hvorfor velutdannede, "ansvarlige" mennesker
kan planlegge og gjennomføre en offentlig rovdyrpolitikk og kanskje vel så det.
Spesielt er ulvepolitikken etter mitt syn helt uforståelig hvis man ikke
trekker inn andre og dypere fakta - når politikken arbeide mot Norges
RETTSFUNDAMENT om eiendomsrett, forvaltningsrett og livssituasjonen som skapes
for tusenvis av mennesker og deres barn utover i Bygde-Norge - samt Norges
selvforsyning av mat. Der må det andre og dypereliggende fakta til for å
forstå!