Gjestekommentar, 01.06.10

 

Realitetsorientering om fredsaktivistene og nødhjelperne på Gaza- flåten:

 

Med tillatelse av forfatteren, i www.Kommentar-Avisa.no

 

1.      Hvis de som står bak Gaza- flåten har nødhjelp som hovedanliggende, hvorfor kaller de da aksjonen for Free Gaza?

2.      Hvis hovedmålet var nødhjelp, hvorfor kommer de først nå? Fordi man sliter med å få inn våpen på andre måter og vil utvikle muligheten via skip?

3.      Gaza- flåten frakter kun 10.000-13.000 tonn nødhjelp, hadde det ikke vært plass til mye mer hvis man unnlot å ta med 700 aktivister?

4.      Israel leverer alene 15.000 tonn nødhjelp hver eneste uke hele året til Gaza, se denne utrolige listen.

5.      Hvorfor ville ikke Gaza- flåten levere varene via den Israelske havnebyen Ashdod for kontroll og videresending med lastebiler i samarbeid med FN og Røde kors slik Israel tilbød? Fordi de ved å etablere en slik praksis ikke kan skjule framtidige våpenlaster?

6.      Det påstås at Israel framprovoserte situasjonen som oppsto om natten/tidlig morgen 31.05.2010. TV- bilder fra Al-Jazeera 29.05.2010 avslører imidlertid at nødhjelperne ikke akkurat synger nødhjelpssanger eller ”o du som metter liten fugl” som oppladning før turen, men derimot krigssanger.

7.      Det er mye snakk om flaggstater og hvem som kan gripe inn overfor skip, men hvem eier egenlig skipene? Svar: Tre av skipene eies av IHH som knyttes til jihad, selvmordsbombere, Al Qaida osv. De vestlige aksjonistene er trolig i hovedsak naive nyttige ”idioter” i radikal Islams tjeneste.

8.      bagatelliserer VG våpnene som ble brukt av aksjonistene, eller rettere sagt IHH, selv om de knakk flere ryggvirvler på to soldater før de ble beskutt med pistoler. Den ene soldaten døde nesten av slagene han fikk i de øvre nakkevirvlene. Den andre overlevde et fall på tre meter med tung skuddsikker vest. Flere av soldatene fikk stukket skarpe gjenstander i fjeset og en skadet synet for alltid. Se video av IHHs våpen og angrepet på soldatene.

 

Det savnes at norsk presse skriver om hvem som eier skipene og hva IHH faktisk står for.