Når helsevesen og lærere
angir barn til staten, ett nytt barnevern trengs
Av cand. agric. Lars-Arne Høgetveit, i www.Kommentar-Avisa.no – 05.07.2020
Vi vet at det er svært mye i den
offentlige ideologisk utføring i dag som styrer etter prinsippet om at Staten
har monopol på «barnets beste»…og tusenvis av familier har stiftet bekjentskap
med Statens barnevern. Angiveri dyrkes som et samfunnsgode. Og prinsippet er at
for å finne et barn som trenger hjelp aksepteres det at man skader 9+ andre
barn. Dette er et forkastelig menneskesyn og helt uten rettssikkerhet også for
barna.
Et kort eksempel er følgende:
I 8. klasse for 12/13 åringen får de bl.a. disse ja og nei spørsmålene på et
ark med samlet 10 spørsmål:
Er du noen gang redd hjemme eller når du er sammen med andre?
Har du noen gang sett at andre (søsken, venner, foreldre) har blitt slått,
sparket, angrepet fysisk eller har blitt utsatt for noe seksuelt de ikke
ønsker?
Har du noen gang hørt eller sett at en av foreldrene dine har skjelt ut eller
bruker fysisk makt mot den andre?
I samtalen får også eleven en henvisning til et offentlig nettsted der en kan
lese om samleiestillinger, LHBTIQ-ideologi, positivitet til pornografi og reklame for gratis
kondomer osv.
Alt dette er et resultat av at læreplaner
i norsk skole og oppfølging av barn på ulike nivåer har gjennomgått, gjennom
flere år tiere, en revolusjon strukturert av ideologene fra Frankfurterskolen.
Disse ideologene har et kulturmarxistisk verdensbilde, der familien skal
opphøre og barna er statens eiendom bl.a. for påvirkning. Det disse marxister
hater er familien som viktigste institusjon og menneskeverdet – fordi det
minner dem om Skaperen – altså er det et Skaperopprør. Og derfor overrasker
ikke den råskap disse ideologene benytter mot familier og barn – «i de beste
hensikter» må vite. De bruker også systemet sitt til å ramme voksne, via
barna når det måtte tjene hensikten
deres.
Skal man hjelpe familier som trenger hjelp slår man normalt ikke
inn døra til hjemmet og traumatiserer familie/barn ytterligere om man mener de
kan være traumatiserte fra før – det er første bud i slik hjelp. En slik
praksis må vi raskt bort i fra og få inn nye systemer basert på
nestekjærlighet, menneskeverd og rettssikkerhet for alle impliserte inkl barna.
I ett nytt barnevern bør en unngå ordet "vern" i navnet
og heller slik: Familierådgivnings- og familiehjelpekontor. Og bør, som en
uferdig skisse, reetableres slik:
1. Fullt hovedfokus på familien som helhet. Bruk de rundt 35
milliardene systemet har til rådighet hvert år på en god og konstruktivt byggende
måte.
2. Bruk personer med familiekompetanse f.eks. familieterapeuter,
men også «bestemor Kari» med mange års livserfaring. Og som ser på familien som
hovedfundamentet i samfunnet.
3. Skill hjelpe- og tvangsfunksjonen.
4. Bekymringsmeldinger er i
utgangspunktet et uønsket angiveri regime. Det en bør gjøre er at alvorlige
saker innleveres til politiet, med den rettssikkerhet som skal følge der,
så får de vurdere den videre gangen.
5. Gi familien i starten full info om rett til full kontradiksjon
i egen sak, rett til å ha med seg hvem man vil i møter, rett til lyd opptak til
eget bruk (kommunen kan jo tilby
lydopptak) og rett til å trekke et
evt. samtykke muntlig.
6. Skal politi inn i saken, må de gis føringer på og følge Loven
og bruke vanlig folkeskikk og empati!!!
7. Fast rapportering over saker til et lite kontrollorgan
underlagt kom.styre. Kommunen har lovpålagt tilsyn med barnevernskontoret i
kommunen.
8. Skal akuttvedtak benyttes, skal dette kontrollorganet ha
vurdert saken. Og husk at akutte saker er ofte ikke så akutte som folk tror, de
kan ha blitt jobbet med i det stille
i uker til måneder, hvilket gir et
kontrollorgan tid nok til en vurdering.)
OG HUSK, unngå om mulig akuttvedtak, fordi:
"Det er også kjent «at selv» kort traumatisk adskillelse fra
mor og far, f.eks. ett akuttvedtak der barna fjernes på skole o.l., kan gi
alvorlige senskader. Forandringene sies å være DNA-endringer, hvilket kan
forklare hvorfor tvangsfjernede barn oftere utvikler en rekke problemer som
sykdommer i hjerne, sinn, (psykiske lidelser), hjerte- og hjertekarsystem,
immunsystem, stoffskiftet (f.eks. diabetes) m.fl. Disse problemer blir verre,
jo lengre tid separasjonen varer. (Kilde: Milena Penkowa, hjerneforsker)"
Barnelege Helene Pande (f. 1928) sa at allerede etter 4 dager med slik
adskillelse kan barn begynne å bli apatiske og gi opp.
NB: Ved alvorlige saker, ha også fokus på å bevare/følge opp
familien, fordi det er den barnet skal tilbake til. Møter familien ordentlige
folk på «andre siden av skranken» - har man lite å frykte.
OG IKKE MINST – for samfunnet forebyggende virkemidler skal barnehage og
skole ikke fortsette å indoktrinere barna våre med pedofili (send en epost så
får du dokumentasjonen på dette) og perversjoner som river ned det forebyggende
arbeide FOR nestekjærlighet og menneskeverd. Det i seg selv skaper jo selvsagt
et perverst samfunn.