Relatert stoff:
Hva
er Marxisme?
(Les her som marxismen og sosialismens
åndelige opphav.)
|
|
Rovdyrgalskap og enøyde biologer
Av sivilagronom Jørgen Høgetveit, i www.Kommentar-Avisa.no
– 10.07.13
Som tidligere jordbrukssjef i Nedre
Setesdal (3 kommuner) har jeg fulgt rovdyrkampen på nært hold og opplevd hvilke
plager disse rovdyrfantastene har påført – ikke bare bøndene – men også
sivilbefolkingen. Få våger å protestere av redsel for å bli overkjørt og hengt
ut av en storsnutet og hardt slående gjeng av biologorienterte mediafolk. Vi
ordnet enda til med en større vitenskaplig undersøkelse i Hornnes Vesthei som
dokumenterte fullt ut at det var ørn og gaupe som stod for 40 % sauetapene. Det
hjalp selvsagt svært lite. I tillegg kommer jo alt viltet de dreper. Siden har
vi også fått ulv og bjørn inn i landskapet og en og annen jerv. Bøndene gir
opp. Nå er det 2-3 saueeiere i den store heia som før tok i mot 26 besetninger.
Heia gror igjen – ikke minst på grunn av alt nitrogenet som regnet sender ned
over heiene fra byene og bilene.
På tross av at det er bøndene som gjennom
århundrer har drevet en fornuftig forvaltning av jord, skog og heividder - slik
at vi har det Norge vi ser - med velstelte jorder, rimelig selvforsyning av mat
og råstoffer fra norsk natur og et vakkert trygt kulturlandskap hetses de ut av
forvaltningen av sin egen eiendom. Dette kunne folket før nyte i fred og glede,
men ikke nå lenger. Selvforsyninga synker drastisk, bondestanden likeså, dyrka
jord og store heividder gror igjen og rødlistearter i hopetall forsvinner med
synkende beitekultur. (Den svenske biologen Ingløg advarte mot dette for mange år
siden i sin oppgave som ga han nordisk Råds pris.)
Nå kommer hver sommer til store deler av
bondestanden og sivilbefolkningen i det ganske land – bortsett fra byene hvor
flesteparten av rovdyrfantastene har tatt sin tilflukt – med uro og plager og
delvis redsel. Jeg har opplevd dem på kontoret i mange år. Slik var det ikke,
skal det og burde det ikke være.
Man unders om disse enøyde biologene og
deres etterplaprere ikke skjønner sammenhenger eller ikke vil skjønne dem, i
tilfelle hvorfor? At de ikke ser sammenhengene – har vi skrevet om en rekke
ganger før – så gidder man, kan man bare søke i NKA`s utmerkede database.
Når man soper til side det meste av deres
”vitenskaplige” og politiske argumenter – som stort sett ikke holder vann – står man igjen med de store spørsmål om hva
deres dypeste holdninger og agenda er – som man ikke får høre noe særlig om.
Den
kjente forfatteren Kaj Skagen skrev en gang en bok som het ”Bassarovs barn” –
og skildret radikalernes besettelse, bl.a. om ”animali-seringen av menneskeånden”.
Og skildrer hvordan det hele utvikler seg fra moralsk forfall til en
”sortkledd” sparker inn døren (i vår kultur) og med hele sitt vesen inntil
intensiteten i sitt blikk sier: jeg er
en ulv. Identiteten, (av identifisere), person-likheten (lik med) har
gjennomgått en dramatisk forandring - der mennesket og medmennesket er av liten
betydning og lite gjenstand for forståelse og omsorg alt fra fosteret til
befolkningen ellers. Dette er for så vidt ikke noe nytt. Det er allerede
skildret i Bibelen på slutten av kp 1 i Romerbrevet.
De totalitære nasjonalsosialister –
”sortkledd” – utviklet nettopp et menneskesyn som også dyrket rovdyret og
foredlet fram en rekke av de mest aggressive hunderaser som vi kjenner og
brukte dem i sin terror og krigføring. Det er nok med godt overblikk Kaj Skagen
skriver om ”de sortkledde” som sparker inn døren – og ikke tenker på at
mennesket er den ypperste skapning som trenger mat og råstoffer for å
opprettholde og ta vare på livet. Symptomatisk
er det at også nasjonal-sosialismen er på sterk framvokster i Europa sammen med
andre totalitære -ismer og avguderier
med et menneskesyn som er noe helt annet enn det kristne.
Nå er det snart på tide å få satt en
stopper for denne galskapen – uansett hva som driver det fram – for det fører
hele nasjonen i ulykka. Forhåpentlig vil neste Stortingsvalg få vekk noe av
galskapen – selvsagt under høylydte protester – for høyrøstet er de – men å ta
var på land og folk makter de ikke.