Kulturmarxisten Eskild Pedersen
truer Kvitsund Gymnas
Av Lars-Arne Høgetveit, i www.Kommentar-Avisa.no – 11.01.13
Kvitsund Gymnas i Telemark har vært i
medienes søkelys i dag. Grunnen er at en elev har levert inn en klage på gymnaset
til Fylkesmannen i Telemark for et hefte en lærer har levert ut i en kristendomstime
der i følgje vg.no det skal stå at «abort er mord og at homofili er en skade
i barnets tidlige utvikling».
Undertegnede har ikkje sett heftet, men det er svært prisverdig og korrekt uttalelse fra rektor om homofili, gjengitt i
vg.no i dag. VG spør rektoren: «- Dette innebærer at du mener homofili
er synd?»
Belck-Olsen svarer: «- Seksuelt samkvem
skal skje innenfor ekteskapet og mellom kvinne og mann, svarer rektoren.»
Selvsagt skal det det – ellers går hele samfunnet i oppløsning – vi ser det, og
rektor er helt i tråd med Bibelen: «Og Gud skapte mennesket i sitt billede, i
Guds billede skapte han det; til mann og kvinne skapte han dem.» 1. Mosebok 1,27
Og 1. Mosebok 2, 24: «Derfor skal mannen forlate sin far og sin mor og bli hos
sin hustru, og de skal være ett kjød.»
Dette er nok det hele saken dreier seg om – syndsbegrepet – der mennesket blir
satt i relasjon til Gud Fader og derigjennom blir tydelig ansvarliggjort og med
de konsekvenser det selvfølgelig får. Men Frelsens dør står åpen også for
praktiserende homofile, om de gir Gud helt rett om sine liv og mottar Nåden i
Jesus Kristus.
Undertegnede trodde det i
dag ikke fantes opplyste mennesker som benekter at et foster er et liv? Men
noen mener at dette livet kan drepes, det er jeg kjent med! Og parallellen er
logisk den (men sterkt naturstridig og lovstridig) om et menneske på 35 år ikke
kan forsvare seg er det mulighet
for å slå det i hjel, for det er praksis en følger i
Norge på ca 14 000 ufødte
mennesker hvert år. Men de som dreper de 14 000 dømmes
ikke…her på jord i en domstol.
Ett ca 12 ukers foster
ser slik ut (kilde: abort.no):
Fra en kar som AUFs Eskild Pedersen som har
aktivt samkvem (og en del parallelle synspunkter) med
terrorister fra Midtøsten bør slike uttalelser ikke vektlegges
mer en det er ment som, å skremme til taushet. Hadde
Pedersen vært sjokkert, hadde han vært det før. Og hans ønsker
og trusler om å fjerne 85 % av statsstøtten
til Kvitsund gymnas faller naturlig inn i den totalitære samanheng han hører
til i. Kulturmarxister har gjennom alle tider hatet
den frie foreldreretten og menneskes frihet under ansvar. Kulturmarxisten vil overta all kultur
til påvirkning, selvsagt
alle skoler og dets pensum, alle statsmidler
og helst inndra det meste av økonomiske midler gjennom
tyngre skatter og avgifter for å frata vanlige
skikkelige folk handlefriheten. Og de mener at barneoppdragelsen er jo ikke foreldre skikket til derfor heldagsbarnehager og full hjernevask i barnehager
og i skolene. Og de har et godt tak på media både med
sine egne ideologer på innsiden
og i stor grad taket på pengesekken.
Hadde den vanlige mann i gata skjønt hvor nærme nordmenn er et helt totalitært styre i dette
landet ville de ha protestert….men Pedersen flyter på at de fleste ikkje ønsker noe bråk. Og så er det nettopp bråk de får – når storslegga
dras frem og viser sitt sanne totalitære ansikt – da er
ingen lenger trygge, fordi frihet følger
ikkje deres røde faner! Det er revolusjonens faner,
som ødelegger ekteskapene, hjemmene og barna og til slutt nasjonen – historien er full av dette ideologiske grumset frå avgrunnen.
Vi kan bare kort nemne nasjonalsosialismen – den var og er grusom
der den satte mennesket i sentrum og rendyrket mennesket (humanismen) og der i gjennom kastet
Gud på båten – noe som alltid ender med kaos, krig og død.
Jeg antar Pedersen også er «sjokkert» over uttalelsen under som «Kvitsundsaken»? Men uttalelsen er allikevel like sann
og fundert på fjell:
Uttale mot
homofili fra
Akademi for
Kristen Folkeopplysning - Februar 2006
I den pågående debatt, som har
rast i hele 2008, omkring homofili – synes det viktig igjen å minne om bibelske
grunnsannheter. Grunnsannheter til Frelse for hver den som tror på Jesus, men
til fortapelse for den som tror på mennesket som sin frelser og ikke vil
erkjenne og bekjenne sin synd for Jesus.
Vranglære skal ikke diskuteres, men avvises som stridende
mot Skriften. Homofili – eller sodomi som det også kalles med henvisning til Guds
dom over Sodoma – strider mot Skriftens tale om at
Gud skapte til mann og kvinne i Paradiset og henviste
de to til hverandre til å være ett
inntil døden skiller dem
ad. Et livslangt samliv. (Konf. 1. Mos. 1,26- 28; og videre om homofili 1.Mos.19,1-11; 3.Mos. 18,22; 3. Mos.
20,13; Dom 19,22; Rom.1, 18-27; 1.Kor.6,9-10; 1.Tim.1,9-10). Etter syndefallet
ble dette forholdet innskjerpet og forsterket som den eneste og
rette skaperordning mellom èn
mann og èn kvinne, det ”første riket” med lovgivende og dømmende og utøvende makt, som alle senere
samfunn må bygge på om de skal bestå.
Den frafallets
utviklingen som nå kulminerer i Den norske kirke – er
bare slutten på en lang utvikling hvor man har gitt vranglæren rom. Avgjørende var
den aksept av likestillingen som ble innført ved vigslingen av fru Bjerkås til prest av biskop Schjelderup i
Hamar 1961. Når det ikke lenger skilles mellom mann
og kvinne, og man ønsker likestilling på alle plan
fører dette med usvikelig sikkerhet fram til at fosteret må fjernes som jo er
den fremste dokumentasjon på kvinnelighet – og er
kvinne og mann like, er det det samme hvem som ligger med hvem. Dette
er en klar dødskultur som vi daglig kan
observere også i vårt norske samfunn med oppløste hjem og et dramatisk synkende
barnetall. Tapet av de mange barn gjør at vi nå importerer arbeidskraft med hedenske religioner og kulturer som står for helt andre verdier
enn det norske folk har nytt godt av og som skaper en fremtid
med liten bærekraft.
At nå også Lærenemnda i Den norske kirke er kløyvd på midten i
synet på homofili, understreker bare denne uhyggelige utvikling i det norske
samfunn. At man skal kunne leve med to syn på denne sak, vitner
egentlig om en aksept av det andre syn i praksis – og
fordømmes av Skriftens ord i Rom. 1, v. 32. som taler
om de som ”holder med dem
som gjør det.” Vi har hatt de samme tankene i praksis når det gjelder kvinneprestspørsmålet
– og det har ført til en stadig bredere aksept av
kvinneprester og fortrengning av prester med et annet syn. Vi ser samme tragiske
utvikling i Sverige hvor hundretusener
nå forlater kirken.
Noen hevder at dette
synet er kirkesplittende. La det være klart at Jesu Kristi sanne kirke
er en usynlig størrelse av bibelsk troende over den
hele jord – og kan ikke splittes.
Vi har Jesu egne ord for at ”dødsrikets porter skal ikke
få makt over den” ( Matt. 16,18). Og med den utviklingen
vi nå ser i DNK – som bærer alle tegn på en frafallskirke – den kirken som i
sin tid var stiftet på ”Skriften alene, nåden alene
ved troen alene” (Luther) er ikke
lenger en skrifttro kirke, men er blitt en skjøgekirke som den fremstår i Joh.Åp. kp.17 og på full fart tilbake til ROM. Det ser vi
av deres læremessige avtaler som ”Felleserklæringen
om rettferdiggjørelse, Poorvoerklæring,
planer om gjenreisning av erkebiskop sete i Nidaros –
samt en rekke andre tilpasninger i Norge. Deres ytre motstand mot seksuell pervertering
undergraves av deres
praksis i det man bl.a. ser i USA for tiden. Derfor
roper vi med Skriften til kristenfolket i Norge: Gå
ut fra henne – for at I ikke
skal få del i hennes synder.
DNK har gjentagende ganger blitt velsignet av lekfolkets og vekkelsesfolkets arbeid helt tilbake til
da prester og embedsfolk forferdelig forfulgte Hans Nielsen Hauge, en Ludvig Hope m.m.fl. Ingen av de gikk likevel ut av DNK p.g.a.
forståelsen de hadde av kirken som organisasjon og
den store betydning Kirken
hadde for det norske samfunn og statens forpliktelse
på de kristne verdier. Nå er situasjonen en annen. Vi
skal fremdeles kjempe for DNK at den skal komme på rett kurs igjen og at den
norske stat skal holde fast på Grunnloven og dens
RETTE RETT av frihet og orden som den ”evangelisk –
lutherske” forankring har gitt oss alle, men vi kan ikke
lenger ta ansvaret ved et medlemskap i DNK som fører en så bibelstridig lære og
praksis. Det er med dyp sorg vi roper dette ut til
det norske folk. Og oppfordrer alle til bønn for vårt
folk og land om vekkelse og omvendelse
og nytt liv om Gud enda gir denne verden mer tid. Be
om at vi igjen må få hyrder som ”lærer og lever vel”
og holder fast på hele Skriften
og vår bekjennelse i troens
tre artikler - og et folk som vender tilbake til
Herren. Ingenting er umulig for Gud! Han sitter på tronen
ennu – og så lenge Han sitter der, er det ingen grunn
til mismot!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _
Cand. theol. Stein
Henriksen (form.)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Jørgen Høgetveit (sek.)