Gjestekommentar, 10.08.09
Tusenårsriket og skapartru
Det
er med undring eg les kva Hope meinte og skreiv om
Guds skapingsdager og endtida – og sammanheld det med
kva teologane o.a. i posisjon i dag meiner om dette. Denne mannen tala med ande og kraft fordi han
trudde den heile Skrift og Gud brukte han til å vekkje folket. Nokon seier han er den største forkynnaren etter H. N. Hauge. Då er det tragisk å sjå kven
som no ”sit på Mose stol” og kva dei lærer og kva resultatene vert. Ekstra
trist er det når ein tenker over kva det kosta å
bygge opp denne reidskapen han byrja på og som slektene
etterpå har lagt ned av arbeid, slit, liding og sorg med sjukdom og graver i
framande land – og som mange no herjar med som dei
heilt har gløymt fedrene kva
dei lerde og ofra! Hebreerne 13.
Av Ludvig Hope, i www.Kommentar-Avisa.no (Henta frå ”I desse siste dagar” Lunde1947)
Men
Guds ord syner oss ogso ei anna kviledagshelg, ei helg som ein stor part av
menneskeætta skal oppleva utan å gå gjenom døden.
Det
skal koma ei tid her på denne jord, før denne tidsalder er slutt, ei kviletid
etter mange og lange stridsår. Som fredsriket til
Salomo kom etter alle krigane David hadde ført, soleis skal det ogso etter ei
lang og tung stridstid koma ei velsigna kviletid.
Då
skal løva og lammet eta gras på same vollen, då skal alle krigsklæde brennast,
kanonar og sverd verta omstøypte til plogjarn, og freden kvila over jorda som
vatnet løyner havsbotnen.
Det
er denne fredsens kviledagshelg som vår trøytte, skræmde ætt ser fram imot
med større lengting enn noko tid før, og me må vel ha grunn til å tru at ho er
ikkje langt borte.
Det
er denne tida som har fått namnet tusenårsriket. Om det vil eg ikkje seia noko
no.
For
nokre år sidan kom ein sliten og trøytt arbeids-mann frametter ei gata i Oslo.
Med eitt stansa han utanfor vindauga til ein bokhandel. Det var eit bilete han
laut sjå på. Han såg, og han gret. So reiv han seg laus, men snudde og laut
atter sjå på biletet og turka ei tåra.
Kva
var det han gret for?
Innanfor
glasruta hekk det kjende biletet av løva, lammet, kalven og barnet som held ei
palmegren i eine handa og legg den andre om halsen på løva. Dette biletet som
fortalde om fred og kvila, var det som fekk den trøytte mannen til å sjå og
gråta.
Han lengta mot den tida då dette skal benda.
Millom
alle dei guds-ord som me enda ikkje forstår heilt og fullt, er ogso dette om at
all skapningen sukkar såman og lid sår verk såman alt til no. Ja, ikkje berre
det, men me og, som har Ånden til førstegrøda, ogso me sukkar med oss sjølv,
meddi me stundar etter barne-kåret, vår lekams utløysing. Rom. 8, 22-23.
Jeg
vet en stund da bud der kommer
om
hvile etter dagens strid,
da
flykter verdens vintertid
for
evighetens glade sommer,
da
foldes blomsterknoppen ut,
og
rosen 'blomstrer skjent hos Gud,
da
har den sprengt sitt fengsel.
Gjenom
heile Bibelen går det eit løyndomsfullt 6-tal og 7-tal som sikkert ber i seg
guddomlege mål på vår tidsalder.
I
6 dagar skapte Gud verda, og den 7. kvilde han. I 6 dagar skulde Israel
arbeida, og den 7. skulde dei kvila. I 6 år skulde dei så og hausta, det 7.
året skulde jord og dyr og folk kvila. Etter 7 gonger 7 år kom jubelåret då
kvar træl vart fri, og alle som av ein eller annan grunn hadde mist eller selt
eigedomen sin, skulde få han att utan vederlag.
Det
50. året skulde haldast hellig, og då vart det ropa ut fridom for alle som budde
i landet. Jubelåret tok til på den stor forsoningsdagen. Då ljoma luren
gjenom heile landet. Mens offerlammet vart lagt på altaret og blodet stroke på
nådestolen, vart folket kalla ut frå trældom til fridom.
Det
er ut frå denne ordning i det gamle Israel at kristne har meint at strids- og
arbeidstida for ætta er 6000 år. Det 7. tusenåret vert då tusenårsriket.
Me
har stor grunn til å tru at dette er ei guddomleg ordning, og at me har rett
til å venta dette fredsriket med si kviledagshelg. Sekstalet er talet til
dyret, denne verdsens tal: 666. Men 7-talet er Guds tal.
Eg
har sagt det ifør, men lat meg få ta det opp att her: Vår trøytte ætt mognast
for denne lyse tid. Måtte ho koma snart!
Me tar også med dette flotte kapittel under, av Ludvig Hope, som ber tittelen:
Den rette kviledagshelg
Men dette er likevel ikkje
den rette kviledagshelg.
Den ætt som har fått leva i
so gode kår i tusenårsriket, må ogso få si prøvetid. Satan som har vore
bunden, skal atter koma laus, og det siste store verdsdrama fører alt fram til
det siste oppgjør der høgsterettsdomen fell.
Då
vert vondt og godt fullkomen skilde for evig og alltid. Då har Guds rike natt
si fullending. Då er Jesu
Kristi
frelseverk fullenda. Då let han Gud og Faderen ta riket, so Gud kan vera alt i
alle.
Det nye Jerusalem stig ned frå himmelen frå Gud, prydt som ei brud for brudgomen sin.
Den
evige kviledagshelg er komen, den siste tåra er; turka bort, og evig gleda
skal vera i oss, om oss og over oss.
Dette
er den kristne von.
For ei von!
For ei framtid!
Ved
basunens lyd når alle frelste samles skal engang,
ved det krystallklare havet møtes vi.
Venner,
frender ifra jorden hilser vi med fryd og sang,
hvilket
møte av de frelste det skal bli!
Når
med englerøst det lyder: ingen tid skal være mer!
vi
får samles og de frelste skarer se!
Hvilket møte på den strand hvor ingen tåre felles mer,
hvilket
møte av de frelste det skal bli!
Når
den store dag frembryter, da forsvinner hav og land,
Herren
Jesus, ærens konge, skuer vi.
Da han byder alle frelste
samles ved sin høyre hånd,
hvilket møte av de frelste
det skal bli!
Når
Guds engler høyt forkynner evig jubelår engang,
å,
hva jubel, å, hva himmelsk harmoni!
Alle
himmlens klokker ringer, høylydt bruser Lammets sang,
hvilket
møte av de frelste det skal bli!
«Lat
oss difor leggja vinn på å koma inn til kvila, so ikkje nokon skal 'falla etter
det same føredøme på vantru.»
«Og
han som sat på kongsstolen, sa: Sjå, eg gjer alle ting nye! Og han sa til meg: Skriv!
for desse ord er truverdige og sanne.» Opb.21,5.