De GRØNNE og ødeleggelsen av den kristne sivilisasjon.
Frontalkollisjon med dem i Sternsaken - nå har de makta i Tyskland.
Av Jørgen Høgetveit, www.Kommentar-Avisa.no
– 22.12.2021
Die Grüne var en av artiklene som var i materialet som elevene
fikk presentert i undervisningen på Evje og Hornnes ungdomsskole på 80tallet.
Psykolog Gustav Mjåland anså den så representativ for ideologien at han skrev
et lengre avsnitt i Sternboka om saken. Siden har jeg fulgt kulturrevolusjon
og kulturterror til Frankfurterne rimelig nøye - og ser at de nå er kommet
til makta i Europas mektigste stat: Tyskland. Typisk nok har Claudia Roth blitt
"grønn" kulturminister og utenriksministeren er også
"grønn" Annalena Baerock. Og "Document.no"
skriver: "Tysklands nye kansler vet ikke om han er mann eller
dame." Så nå kan vi ventet oss det meste fra et nytt totalitært vanstyre
mot hele den "judeo-kristne arven og jødene vi fikk den fra.
Katastrofene Aft. skrev om 17. juli 2021 s. 7 lyder: "Når
myndighetene nærmest ber naturen herje" - - ser en "De Grønne
ligger an til å bli valgets store vinner" i Tyskland. Derfor finner
en god grunn til å repetere tidligere artikkel om den saken som kan ha en viss
aktualitet i Norge og vår felles framtid. God lesning. Rudi Dutcke var stifter
i Tyskland - Marcuse leder for kulturopprøret i USA. Noen benevner partiet grønt
utenpå og blodrødt inni. Norge arbeider tett med Tyskland om energi, i E.U.
o.a.
* * *
Først litt bakgrunnsstoff: Miljøpartiet de Grønne (MDG) kan en - etter mitt syn - ikke se bort fra har en betydelig
inspirasjonskilde i Die Grüne i Tyskland som nå har fått en betydelig
makt i tysk politikk og samfunnsutvikling. Partiet som ser ut som ”en melon,
grønn utenpå og rød inni.” (Ystebø) Partiet ble behørig omtalt i Sternboka (se
under) av psykolog Gustav Mjåland, og har stor interesse i dag ved sin nevnte
sterke vekst og De Grønnes fremvekst i Norge. (Konf. Stortinget. 11. des.)
Partiet ble startet av Rudi Dutcke i 1983 - 68er lederen som ble skutt
i Danmark og døde ca. 10 år senere p.g.a. skadene. Det ufattelige er -
som du kan lese i innledningen under - hvordan lærerkreftene, også Lektorlaget
(Undervisningsforbundet) og Lærerlaget skrøt av Stern som demokratiets
vokter etc. - og så var Sterns sjefsred. Henry Nannen gammel SS-offiser
fra Balkan med god kontakt til det store nazimiljøet i Argentina og kollega
Sassen som laget store intervjuer med Eichmann ("Jakten på
Eichmann") i tankene om ”Det tredje riket”. De hadde godt håp
om å moderer synet på Hiter og gjenreise riket. Adenauer tilsatte
jo en del gamle nazitopper fordi de var så dyktige i kampen mot
bolsjevismen! Wiesental mente det var dette miljøet som sørget for at Hitlers
falske dagbøker ble produsert i Øst-Tyskland - for å moderere synet på
Hitler - og Nannen offentliggjorde i Stern. Han laget verdens største
medieskandale da det ble avslørt. Det underlige er at venstresida i Norge
omfavnet Stern - som helt fra 1917, 1923 har vært inspirert av
Frankfurterne - kunne falle om halsen på den katolsk- fascistiske nazismen
i Stern med sin menneskeforakt. Hele dette totalitære Europa er verdt
et dypdykk i deres ideologi og kamp mot den protestantiske frie verden.
(Johnson mener EU gjenreiser Hitlers byråkrati) Men tenker en etter så forakter
de både kristendom, deres menneske-, familie- og samfunnssyn og
det som følger av det. I flg. prof. Skodvin fordeler ikke politikken seg til h.
og v. langs en line - men på en sirkel der representantene for det frie
folkestyret befinner seg på toppen - og alle typer totalitære befinner seg
på bunnen uansett dyp politisk farge. Menneskesynet er avgjørende, og Stern
hadde "grov og sjofel pornografi, det rene griseri" T. Austad
daværende formann for Stortingets Kirke- og Undervisningskomitè
Men så til De Grüne i Sternboken s. 88 ff.
ÅNDSKAMP l SKOLE OG SAMFUNN STERN-STRID
ved pykolog Gustav Mjåland
Avertert i Utsyn slik: ”Leste du
omtalen av denne bok i Utsyn 12.5.85? «Utrolig full av seriøs, solid og
vederheftig fakta-kunnskap» (Odd Sverre Hove,
Utsyn). «Denne boken bør leses av alle som overhodet er interessert i skolens
og våre barns fremtid» (Reidar Paulsen, Dagen). Anbefalinger på bokens omslags
sider av rektor Ole Øystese - Norsk Lærerakademi, Finn Jarle Sæle - Dagen og
statsråd Kåre Kristiansen."
"Generalsek. for norsk Lærerhøgskolelag, Lars Wormedal.
Han vurderte Stern som "svært tjenlig i tyskundervisningen i
ungdomsskolen. Bladet er preget av samfunnsmessig engagement og
nøkternhet." Wormedal fant det rosverdig at Haugland i en presset
arbeidssituasjon hadde tatt seg tid til å tilrettelegge dette tilleggsstoffet.
Selv ville han ikke hatt betenkeligheter med å legge dette bladet ut i en
klasse. Og han hadde heller aldri hørt motforestillinger mot Stern, hverken fra
lærere, elever eller foreldre.
Generalsekretærens uttalelse er meget urovekkende, særlig fordi
stillingen innebærer betydelig innflytelse i oppsedingsspørsmål. En mener
generalsekretærens uttalelse bryter med skolens målsetting. "Ich bin
gegen den Schüffelstaat" (Jeg er imot snusstaten) står det i Tom
Hauglands bearbeidde Stern-opplegg. Utgangspunktet er en artikkel om De
grønne, en politisk protestbevegelse som oppnådde sitt gjennombrudd i
Vest-Tyskland i 1983. Et medlem av forbundsstyret fikk spørsmålet; "Er du
en statsfiende?"
Svaret som ble gitt, var følgende: "Ja. Staten er en fiende
av befolkningen. Vi har ikke noe valg. Staten tvinger oss inn i
fiendskap."
En av de nordmenn som har et visst kjennskap til disse
statsfiendtlige kreftene fra innsiden, er presten Øivind Foss. Han skriver i en
avisartikkel om De grønne: "Bevegelsen består med få unntak av et
sammensurium av mer eller mindre kaotiske krefter fra dogmatiske
marxist-leninister (som har oppløst sine egne grupper), nymarxister,
venstresosialister, pasifister, religiøse grupper, anarkister og hjemløse
protestgrupper av ulik farve." Det er agitasjonen fra disse gruppene som
ble trukket inn i undervisningen ved Evje ungdomsskole, l lærerens norske
oversettelse står følgende: "At en slik uensartet flokk kan øve slik
tiltrekning på så mange velgere, burde egentlig de store partiene oppfatte som
et alarmsignal. Framfor alt føler unge mennesker seg ikke mer h|emme i de store
partiene. Innen det trege partiapparatet blir politiske mål så godt
som aldri nådd. Og de gamle partiene er gjennomorganisert ovenfra og nedover,
samtidig som lederne er lite innstilt på å høre på grasrotas ønsker. Strauss,
CSUformann har selv sagt: "Programmet, det er jeg," og
forbundskansler Schmidt har også sagt at han i nødsfall ville kunne regjere mot
landsmøtevedtak.
Slik umyndiggjørelse av partimedlemmer skal ikke mer forekomme
blant "De Grønne". Deres slagord er: "Vi representerer oss nå
sjøl. Velgerne blir oppfordret til å fremme sine krav, enten de krever flere
gang- og sykkelveger eller vil hindre byggingen av en ny motorveg, ha nytt
samfunnshus eller hindre byggingen av nye atomkraftverk."
Som grunner til at de unge velger De grønne nevnes i
undervisningsopplegget bl.a.: Die Politiker sind nur noch Roboter (Politikerne
er bare roboter). Die Parteien machen die Städte kaputt (Partiene ødelegger
byene).
Aftenpostens korrespondent, Nils Morten Udgaard, beskriver De
grønne slik; "Viktige deler av den grønne bevegelse godtar voldsbruk mot
gjenstander og mot representanter for en "livstruende" stat som
aksepterer, f. eks. atomvåpen og atomkraft. "De
grønne" er også skeptiske til parlamentarismen og det representative
demokrati . ..... Flere mindre kommunistiske grupper, som ikke har noen chanse
til å vinne frem i tysk politikk på egenhånd, har sluttet seg til og arbeider
aktivt blant "De grønne" - som tillater et dobbelt
partimedlemskap."
l undervisningsopplegget fra Evje beskrives det
utenomparlamentariske arbeid slik: "De ser sitt utenomparlamentariske
arbeid som det viktigste. Hvordan det kan arte seg forteller Olaf Dinné i
Bremen: Om kvelden sperrer han regelmessig av gata med blomsterarrangementer.
Sammen med beboerne vil han dermed hindre biltrafikken. "Da vi satte ut
blomsterkassene første gang, diskuterte man på et krisemøte i politiet om man
skulle storme blomsterpottene eller ikke", forteller Dinné .
Slike aksjoner angår nettopp de unge velgerne som ikke mer er
tilfreds med forholdene li forbundsrepublikken, og heller ikke ser muligheten
for forandring. ..... 40% hevder at de ofte ikke
finner noen mening med livet. For mange er derfor "de Grønne" et
alternativ til de partiene som har sittet i tiår med makten og skapt dagens
elendighet."
l en reportasje i Aftenposten uttaler en av dets ledere, Petra
Kelly, at hun ikke tror på ekteskapet: "Jeg
er ikke gift og kommer aldri til å gifte meg. Hvorfor? Jeg tror ikke på
ekteskapet og på familieliv i tradisjonell forstand."
En annen av De grønnes ledende medlemmer i Forbundsdagen var den
pensjonerte general, Gerd Bastian. Etter en tid meldte han seg ut av partiet
fordi en kommunistisk strømning hadde tatt makten. Det må være rimelig å stille
spørsmål om agitasjonen fra De grønne lar seg forene med norsk grunnskoles
verdier som toleranse og kristen oppseding.
La oss se hva Mønsterplanen sier om den saken: "Av
førearbeida til grunnskolen går det fram at skolen må
byggje på visse grunnverdiar, og at desse verdiane omfattar kristen tru og
moral, dei demokratiske idéane og vitskapleg tenkjemåte og metode. Slike
grunnverdiar må naturleg nok vere eit kriterium når ein skal velje stoff.
Skolen må gjennom lærestoffet gjere elevane kjende med desse verdiane og gjere
sitt til å gje dei praktisk meining. Skolen har eit medansvar for at grunnleggjande
verdiar i vår kulturtradisjon vert førte vidare til nye generasjonar."
(Mønsterplanen s.27).
En kan vanskelig se at undervisning om De
grønne fremmer disse grunnverdier. Ett er sikkert. Politisk nøytralitet er ikke
dette undervisningsstoffets varemerke. De grønne er overbeviste om at
demokratiske institusjoner som politiske partier og det representative
statsstyre ikke duger. De har en følelse av at "dette går ikke
lenger". En del av dem godtar voldsbruk mot sin egen stat, som de anser
som livstruende. Situasjonen omkring disse unge i dagens Tyskland kan minne om
tiden omkring Hitlers maktovertagelse. Også den gang føltes et tomrom. Man så
seg om etter noe nytt. Demokratiet dugde ikke lenger. Og følgende er viktig å
være klar over: Det var ikke nødvendig å være jødehater og rasist for at
Hitlers propaganda skulle finne grobunn. Da ungdommens uro og frustrasjon nådde
opp til et visst nivå, ble de et lett bytte for ekstremistisk politisk
agitasjon og propaganda. Vår egen tids norske ungdom trenger ikke agitasjonen
fra De grønne - aller minst bør dette bli deres møte med den obligatoriske
grunnskole."